tisdag 5 april 2011

Borta bra men hemma bäst?

Måste ju presentera mitt alldeles utomordentligt fina sovrum...

V hade hand om hyllorna. Nu har jag gjort om lite, ytterst lite, för att jag ska få plats med lite fler böcker som ska flytta upp från källaren.
Många av mina kära olevande djur har fått flytta till förrådet (till mitt hjärtas förtret - AJ, vad jag lider med de stackarna som just nu får sova i en byrålåda där nere i mörkret och kylan)
Lady får såklart bo kvar i lägenheten, och hon har sällskap av GB:s Benzo, Prins Gralman och Gizmo.
Hund- och hästhyllan, och vovven jag fick av fina Nalle som lämnade oss för ett år sedan.
Är riktigt nöjd med hur hon la upp morfars gamla skolböcker och mammas "mina vänner"-bok. Snyggt, eller hur?
Nemi får också sin egna plats...
Uppifrån och ner:
Uppe på hyllan har Karisma sin plats som hon bara älskar.
Nästa hylla: Uppslags-, citat- och ordspråksböcker. Har ju en viss förkärlek för det de två sistnämnda.
Sedan: Pyssel- och inredningsböcker.
Och min fina diktbok jag fick av farmor Una 26-årspresent är ju värld att visa upp, inte sant?
(Det tomma utrymmet på vänstersidan väntar på påfyllning av böcker från källaren.)
Djurena har sina egna platser såklart: Karisma sin elementbädd, Fenix sin bia-bädd...och Ola sin resväska! Alla nöjda och glada.
Och så till det som egentligen är en tv-hylla...
Ko-samlingen har minskat drastiskt, men några kunde jag inte slita mig ifrån... Ko-Joe och Ko-dak hör ju såklart till favvisarna, liksom Ko-ffein, Ko-lera och Ko-kain =)
Men det bästa av allt:
Jag har fått till två stycken minnas-mormor-hyllor.
Man FÅR tycka att det är deprimerande att ha dödsannonser och begravningsprogram uppe, men jag vill ha det så...

Begravningsprogram och tack-kort har förresten min svägerska KajsaKrutrök gjort. Såå himla duktig.
Eddie Shakespeare, Charlie Shakespeare och Alexius Shakespeare får bo i samma skåp.
Boken, Till min älskade mormor, fick hon av mig för många herrans år sen. När hon sen försvann ifrån oss ville jag behålla den...
Pumorna, de är mormor för mig. Och så foton. Älskar både de ovanför med mormor och mig, och det under med mormor, morfar och min fina Olle (Oliver). Saknar honom också...
Jaa, det var väl det mesta...
Jag är så nöjd, och så tacksam för all hjälp av V, och så glad att jag fått till mina mormor-hyllor! Min fina, fina, fantastiska mormor, alla dagars Dagens Ängel!
Det där med Dagens Ängel är för övrigt en tradition jag ska försöka komma ihåg att lägga in i fortsättningen...!

Jaha, så råkade klockan bli kvart över 2 idag igen... Förstår inte riktigt hur det går till. Datortid och Vårgårdatid har faktiskt fasligt många likheter...!

3 kommentarer:

  1. Åå det är verkligen jättefint.
    Mormorhyllan är det bästa av allt.
    Den är alldeles vacker!
    Meh ja gjorde inte så mycket, sluta skriva som om ja var värsta duktiga.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Äsch, du gjorde massor!
    Sluta själv att säga att du INTE gjorde det!
    Puss

    SvaraRadera
  3. Finfint Zara!Ulf

    SvaraRadera