söndag 10 april 2011

Vårkänsla?

Solen skiner och fåglarna kvittrar. Har inget emot solsken numera, vilket jag är extremt tacksam över. Jag kan till och med tycka om det!
Fågelkvittret däremot skulle jag gärna vara utan. Vid närmare eftertanke skulle jag gärna vara utan fåglar överhuvudtaget. Enda fördelen med dem är att de drar ner myggpopulationen en aning...
En annan fördel skulle väl också vara att de skänker ett och annat gott skratt för personer i min omgivning med jämna mellanrum. Och ett gott skratt förlänger ju livet har jag hört. Jag däremot kommer att dö till följd av hjärtinfarkt utlöst av fågelskrämmare. Alltså, fågelskrämmare som i skrämmande fåglar. Kalla mig paranoid om du vill men jag vet att de är ute efter att döda mig!

Tänkte att jag skulle skapa lite vårkänsla här i bloggen också vilket är anledningen till den omgjorda designen och headern. Känner att jag inte lyckades så bra med det, jag är en höstmänniska helt enkelt, men det är i alla fall inte snö-och-uppenbara-vinter-foton i rubriken längre.
Kommer antagligen att byta headern snart igen för trots att själva fotot är en favvo misslyckades jag en del med själva redigeringen av den. Och nu orkar jag inte mera idag. Skit!

Något ni kommer få se mer av är mina latinska citat som du fått ett exempel på i den nya headern i alla fall. Har som jag nu nämner för (minst!) tusende gången en förkärlek till citat och latin.

Idag: Lite flytthjälp åt världens bästa Sea, lite IKEA-hyllbygge, lite pizza, lite kattgräs-och-ett-par-grejer-till-inköp på Hornbach och alldeles vansinnigt gott om underbarisar. En rätt så bra dag helt enkelt.
Och jag behöll skärpan ända tills kvällen började närma sig och jag blev mer förvirrad än vanligt. Tur att jag hade V med mig då som kunde styra upp läget lite när jag fick min ordinarie beslutsångest för de mest basala ting.

Lyckades också alldeles utmärkt med bedriften att paja min fot litegrann genom att resa mig ur en säng...starkt jobbat! Är j-ligt trött på det där nu; både den satans värken och att den blir trasig av att jag gör ingenting. Återigen: Skit!


(Vill även framföra ett förlåt för inlägg utan några foton i...!)

3 kommentarer:

  1. Tycker headern var snygg! Finfina vovvar med så det kan ju nästan inte misslyckas!!
    Bamsekram Ulf

    SvaraRadera
  2. Och, förlåt vacker katt också naturligtvis! inget favoriserande här inte!!
    Samma som ovan

    SvaraRadera
  3. Det känns så skönt att jag kan vara ett stöd för en gångs skull! Och gud va fin bloggen blivit!!
    Du är så duktig!

    SvaraRadera