lördag 9 april 2011

Lydnad och layout

Jag blev så inspirerad av J:s lydnadsträning med Dexter så nu har jag också satt igång litegrann. Har kört lite platsliggning, inkallning, fotgående och några rallylydnadsmoment idag och det har gått riktigt bra. Med 2 relativt svårmotiverade hundar är jag supernöjd så länge de tycker att det är roligt och är uppmärksamma!
Ola, platsliggning
Fenix har äntligen (och rätt så plötsligt) efter myyyycket träning blivit sjukt duktig på att ligga lugnt och tyst och avslappnat när jag kör med Ola...
...medan Ola fortfarande mest står och skriker. Till skillnad från Fenix som skällde för att han ville vara med skäller Ola av osäkerhet. Han låter allt mer ju längre bort jag är ifrån honom men kan ta det lugnt så länge jag är nära. Hoppas på att övning ger färdighet även med honom!
Platsliggning med Fenix.
Avslutning med bus som vanligt.
Sen tänkte jag passa på att presentera en LO som jag gjorde för ett tag sen. Den enda hittills som jag är helt nöjd med...
Tacksamt motiv underlättar ju såklart!
Blommor, knappar och stämplar kan man göra mycket med...
Embossat cardstock-bokstäver och använt en hel del stämplat både på, under och vid fotona.

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig, och Ola och Fenix med=) hejja på! kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt!!!
    Och jag bara älskar den där layouten!

    SvaraRadera