måndag 18 april 2011

Veterinärbesök

Idag har det varit ganska fullt upp. Stressen slutade med ett veterinärbesök för Ola, fick bokat en tid till det imorse. Ska jag vara egoistisk är det ett ganska bra eller åtminstone väldigt effektivt sätt att varva ner. Jag blir automatiskt (överdrivet?) lugn i hela kroppen när jag ska göra något som innebär en orolig situation för djuren. Jag tvingas att vara lugn då och det kanske är så inarbetat efter alla år med djur att det kommer av sig självt. Kanske?
Hur som helst så har jag världens mest underbara veterinär. Jag menar, vem ger ett pris som är så lågt att man måste fråga om han verkligen inte ska ha mer? Och dessutom få till svar: "Äh, jag har så mycket pengar, jag vill inte ha mer. Jag bryr mig inte om pengar!"

Dessutom är min kära veterinär lite kär i min kära lapphund. Mycket kärlek i en och samma mening här. Och mitt modershjärta tar ett litet extra skutt av det, såklart ;)
Ola fick sig hur som helst en liten genomkörare; Halsen blev kollad och det konstaterades att han har det lite "irriterat" till och från i perioder, exempelvis när pollen dyker upp, men att det inte behöver bahandlas.
Analsäckarna blev tömda, men inte heller där var det någon direkt fara.
Och sen då, den främsta anledningen till att vi åkte dit, fick han en liten tandköttstumör borttagen. Lillen. Blir alltid nervös när jag hör "tumör" men det var ingen fara, fick jag veta.

Passade också på att vaccinera båda doggsen, och jag hade tagit med Jänta och V också så hon (Jänta alltså!) fick sig också lite vaccin. Så var det gjort också. Skönt skönt.

1 kommentar:

  1. Kunde du inte kollat om du kunde få en TBE-vaccination när du ändå var där? Kan väl inte vara så stor skillnad på att sticka dig eller vovvarna? Nu är tänderna borstade. Puss, kram och godnatt

    SvaraRadera