torsdag 28 april 2011

Lust-bortfall

Låt mig presentera några av mina (för tillfället!) bästa vänner:

Och mer då?
Ja, vad ska jag säga? Förutom att...
...tja, ibland är det lätt att tappa lusten...

Nog för att det är roligt att vara syndabock, men ibland blir jag bara så trött.
Trött på att vissa tvingas ta ansvar för sitt agerande medans andra inte ens behöver fundera på att göra det.
Trött på att vissa tar på sig ansvar till och med för andras agerande bara för att, liksom.
För att det är så invant...

Trött på att placera mig själv i just det facket titt som tätt, och trött på det dåliga samvetet när jag inte gör det.
Trött på att känna mig elak trots att jag gör det som känns rätt.

Tack för mig, nu drar jag täcket över huvudet och längtar tills nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar