lördag 9 april 2011

Home sweet home

Tänkte att jag skulle dela upp inläggen lite istället för att ha ett bautalångt, så här kommer nr 2 av 3 (eller kanske bara 2).
Mina snälla föräldrar har varit här och hjälpt till med lite allt möjligt idag. Pappa tog med sig en del av mina grejer när han skulle till tippen så nu har jag (nästan) bara möbler som jag ska ha kvar hemma. Det är helt obeskrivligt skönt måste jag säga! Fast ännu är det en hel del kvar att röja innan det är top notch.

Hur som helst. Förutom möbelslängning var det hylluppsättning som var den huvudsakliga orsaken till faderns visit. (Mamma hängde liksom bara med på köpet och åkte på lite disk och sånt av bara farten...) Äntligen har jag fått upp mina tavellister som går utmed hela väggen över tv:n. Dit ska en del av mina änglar flytta och fina V har lovat att hjälpa mig med det vid tillfälle. Jag fick besluts- och till och med lite prestationsångest när jag skulle välja ut vad som skulle vara var så jag fick kalla på expertis...
(Visst är tavlan på glassätande Adelia helt fantastisk föresten? Ser inte så tydligt här men åååh, den är underbar! Fick den av Johanna och Adelia när jag fyllde år förra året.)

Och så lite uppdatering av sånt som inte är helt nytt:
...som den här dörrskylten till exempel. Hittade den när mamma och jag var på en av våra julmarknadsresor och den passar så himlans bra hemma hos mig med min rymningsbenägna Karisma. Vet inte om det är på gott eller ont som hon bara springer uppåt i huset när hon smiter ut i svalen? Eftersom jag bor på andra våningen av 11 blir det ju några trappsteg att ta sig uppför. Kan dock tillägga att hon sitter och väntar på varje våning tills jag är nästan framme innan hon fortsätter uppåt, och nu har jag överlistat henne. Jag tar hissen till 4-5 våningen och går ner och möter henne istället. Hah, I won!
TV-möbeln har jag ju visat innan, men här är den hur som helst inredd och på plats. Me like!
Fotona blev ju lite sådär halvbra (eller helt värdelösa om jag ska vara ärlig...) när jag fotade i bokhyllan sist, så jag gör ett nytt inlägg om det. Ja ja, jag förstår hur galet intressant ni tycker att det är att se på såna här bilder, men jag är så glad över min ordning att jag inte kan låta bli. Dessutom är det faktiskt några förändringar i hyllan. Nya böcker som tillkommit från källaren till exempel...
Ordning och reda, men inte f*n blev det några pengar på fredan (igår) i alla fall, och jag skulle inte tro att det blir några nästa heller....
Konstigt!
Vilket obotligt korkat talessätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar