söndag 26 april 2009

Demens och mongo-dogs!

Glömde helt bort att jag inte skulle jobba idag, så efter att ha varit ute med vovvarna alldeles för tidigt imorse (enligt min åsikt) och somnat om ett par timmar bar det iväg till Willys för handling och sen till Café Slätta. V kunde inte komma och "tur" var väl det eftersom vi var fyra stycken ändå pga min demens. Och lugnt har det varit. Inga större rusher men en mer än godkänd dagskassa ändå med tanke på vädret som inte var helt bra (fast inte heller dåligt). Blev lite träning med Olisen idag också och strax innan stängning fick han lite utav ett eldprov där han blev väääldigt godkänd. Stolt över lillemannen blev jag!

Var hemma i nån halvtimma drygt innan jag åkte upp till mossen med hundarna för att möta min adoptivsons riktiga mamma. Vi gick omkring i 2½ timma och hundarna fick busa av sig på fotbollsplanerna en stund - tills Ola blev jättetrött och hoppade ner i grodpose från stillastående. Många goa skratt fick vi också åt mongodogsen!

Var hemma igen vid 21-tiden och ligger nu och slappar framför tv:n. Fenix och Ola sover och Karisma springer runt och ger ifrån sig märkliga ljud som vanligt! Imorgon borde jag åka med Baxel till MH på förmiddagen och trycka broschyrer mm, innan vi ska till Biskopsgårdens träffpunkt för bostöden och informera om Näckrosen samt föra en dialog med brukarna om vad som önskas av oss. På kvällen har Emsan och jag RESPEKT som alltid på måndagar. Egentligen är det sista gången imån, men antagligen (och förhoppningsvis!) kommer vi att köra på med en 8-gångsperiod till direkt med samma (och eventuellt nån ny) deltagare. Intresset verkar finnas i alla fall. Så himla go grupp, är det! Hur som helst, jag vet inte om jag orkar med en över-10-timmars-RSMH-dag imorgon bara...eventuellt blir det väl inget MH. Suck. Skärpning Zara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar