fredag 10 april 2009

Kattfnatt och "påskskum"

Lilltokan har fått vårfnatt! Vet inte om jag kan skylla på det förstås, det är ju mer vanligt att hon har fnatt än att hon inte har det. Hur som helst så rusar hon runt i hela lägenheten nu via sängar, bokhyllor, gungfåtölj och gud vet vad. Fenix tycker att hon är småding, han ligger här bredvid mig i sängen och bryr sig inte så mycket om henne alls just nu. Han är ju lite sån, det är skitkul med kattbus - när HAN vill! Karisma tycker att hon har en trist storebror och försöker få igång honom genom att lägga sig över huvudet på honom och bita honom i örat. Den maximala reaktionen hon får är en djup suck... Vet själv hur frustrerande det måste vara för stackars Karisma. Var ju själv lillasyster med en bror som inte alls gick att reta upp, hur mycket jag än försökte (för det ligger ju i lillasystrars natur att göra det. Lite som ett kall här i livet!). Som tur var så hade jag ju också en ännu äldre bror som gick att bråka med större delen av dygnets vakna timmar. Stackars Karisma har ju inte det. Än i alla fall.
Tortillachips - jag visste väl att det fanns en anledning till att jag inte köpt det på över ett halvår. De är ju SÅ beroendeframkallande! Och på tal om beroendeframkallande... Jag skulle vilja skicka en brevbomb till den människa som uppfann "påskskum", och ännu mer till de som gör reklam för det! Alla vi skumtomtemissbrukare VET att det där bara är ett sätt att leda oss djupare ner i fördärvet. De tror att man vid påsk har en sån abstinens att man inte känner skillnaden mellan äckligt påskskum och himmelska skumtomtar. Hmpfff. Vilken kränkning! Men i år har jag överlistat dem - HAHAAA! Köpte (fick!) ju nämligen på mig ett helt gäng kartonger när de såldes ut, så jag har fortfarande kvar. Jag har visserligen gått över från daglig dos till att ha det som behovsmedicin för att de ska räcka ännu längre. Det går riktigt bra faktiskt!
Nu har jag som vanligt bråttom iväg så jag måste snabba på lite. Med andra ord hinner jag inte skriva om gårdagens händelse(r) i Slottsskogen, men oroas icke, det kommer! Nu bär det av till Café Slätta - Välkomna alla som tänkas kan! =) Och GLAD PÅSK kanske jag ska säga också! Icke heller att förglömma: GRATTIS i efterskott SUSSI! Hade det blivit nåt bloggande för min del igårkväll så skulle jag självklart fått med det där. 45 hela år, inte illa. Snart pensionsdax ;o)

1 kommentar:

  1. hjärtat mitt. syster yster. jag beundrar dig och är så jäkla stolt över dig. *Lots of love* puss/johanna

    SvaraRadera