onsdag 1 april 2009

Säsongsöppning!

Fenix och jag började dagen med att ta en promenad i vårsolen till Bt1 tillsammans med Emma. Väl på plats väntade ännu ett café-möte, dags för schemaläggning och prissättning. Blev en del höjningar i år vilket jag (eller VI) egentligen inte alls tycker om, men vi måste för att överleva. Som många vet har vi ju tagit såna underpriser tidigare att kunderna har klagat (det är sant!) och inte ens efter årets höjningar kommer vi upp till andra caféers priser. Det är ju en av fördelen med att drivas av en ideell förening med enbart ideellt arbetande. När jag ändå är inne på det;
SÄSONGSÖPPNING AV CAFÉ SLÄTTA PÅ SKÄRTORSDAGEN, 9/4 KL. 12.00-16.00. Öppet hela påskhelgen (obs! om vädret tillåter), alltså skärtorsdagen till och med annandagen. Därefter har vi öppet torsdag - söndag tills vidare. Kolla gärna in på vår HEMSIDA: www.rsmhnackrosen.se för foton och fler bilder. VARMT VÄLKOMNA ALLIHOPA! Och hjälp till att hålla tummarna för att vädergudarna är på vår sida!

Jag känner mig såå helt flummig! Allt som ska göras flyger runt i huvudet och jag kan inte riktigt fokusera på någonting. Är oföretagsam, trögfattad och har sämre minne än vanligt. "Att-göra"-högen bara växer och jag känner mig helt maktlös... FRUSTRERANDE! Fattar inte riktigt vad som händer. Hoppas att det klarnar något där uppe tills caféet sätter igång (har dock inga större förhoppningar...) men det kan bli rätt komplicerat att stå i kassan när hela kontoret blinkar "error"!

Mamma, Fenix, Adelia och jag tog en promenad ner till Eriksberg på eftermiddagen och fikade. Hur mysigt som helst! Ska lägga upp bilder så fort jag hinner och har en dator där det funkar, förhoppningsvis imån. Adelia var dock inte så sällskaplig...hon var väl vaken en sisådär 5-10 minuter sammanlagt. Men aah, denna underbara lilla tös - me love! Och tack för fikan mamma!

Hem en sväng till den vilda katten. Jag har hört att katter ska bli lugnare av kastrering. Tyvärr har Karisma inte hört det! Idag har hon varit fullkomligt skogstokig. Jag tror att hon försöker att ta igen de där 2 timmarna hon var sövd i lördags, så länge har hon väl aldrig vilat i sträck. Nu har hon i alla fall gått och lagt sig hos Fenix och borrat in sig i hans päls. De är så underbara, de två!
Kvällen har spenderats hos Sussi där jag hjälpt henne att skaffa facebook efter en liten promenix i Bräckehills djupa skogar. Maaassor med rådjur där nu. Fenix jagade ett par för några dagar sen och idag gick de förbi en liten bit framför oss innan vi kom in i skogen.
Ja, det var väl det om det. Ungefär.
DAGENS ÄNGLAR
  • SUSSI, lycka till med facebook. Tänk på att du är gammal, oteknisk och troligtvis kommer att ställa till det en hel del för dig ett tag framöver =P Äh, du har snart mååånga vänner, oroa dig inte!
  • Grattis EMMA! Det kommer att gå jättebra, det här. Så glad för din skull. You go, girl! (Och kom ihåg att det alltid finns djur att låna om det skulle kännas ensamt.)
  • STICKAN för ett gulligt sms imorse.

    DAGENS CITAT

"Utveckling är att minoriteten skapar nya ord fortare än majoriteten lär sig dem."

/ur Räpan 2, Lisa Enqvist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar