söndag 12 april 2009

Fästingjävlar!

Hua, vad jag har varit trött ikväll! Är väl inte van vid lunchrusherna i caféet kanske, vad vet jag. Ändå gick jag tidigare idag för att träffa Lina och Ola. Vi började med att gå en sväng i Bräcke-skogen innan vi gick hem till mig. Karisma var inte alls så snäll mot Ola som jag hade trott, däremot var han väldigt snäll mot henne. Såå imponerad av hans sätt att läsa av en katt! Tror inte att det kommer att bli några som helst problem mellan dem. Lill-Satan lugnade ner sig efter en stund och tyckte att det var rätt så spännande med en ny fyrbent i huset, och Fenix visade upp alla sina leksaker för både Lina och Ola. Inte det minsta svartsjuk än så länge utan ville mest ha igång honom. Kändes himla bra idag, allting. Fenix och Ola kom bättre överens än sist (inte för att de inte kom överens då, men de brydde sig inte alls om varandra.) och han var inte alls lika reserverad. Tycker att det är härligt med en hund som inte älskar allt och alla vid första ögonkastet, där charmen och personligheten visar sig alltmer tids nog. Och visst har han charm, Olisen, verkligen! Kände mig riktigt väl till mods efter att ha följt dem till vagnen, tror att det kan bli riktigt bra, det här. Och hoppas! Dock avundas jag verkligen inte Linas situation, vilket ju såklart gör att det inte känns raktigenom bra.
DAGENS CITAT
"Gör nuet till en tramppolin - inte till en hammock!"
/ Gunnel & Kjell Swärd

Tänkte att jag skulle gått en kvällsrunda med Fenixen typ nu, men de började leka med smällare här för ca tio minuter sen. Han gick nyss ut och la sig i hallen och det är totalt meningslöst att gå ut med honom nu, han skulle inte göra något då ändå. Han har blivit otroligt mycket bättre med skotträdslan men även om han är någorlunda kontaktbar så är han fortfarande väldigt stressad. Och fästinghelvetena har kommit nu! Såg den första idag, krypandes på Lukas. Så nu blir det till att känna igenom varenda millimeter under Fenix tjocka päls och ta på Scalibor-halsbandet. Fästingar älskar tyvärr min vovve lika mycket som myggor älskar mig - minst! Äckliga små skitdjur, vad ska de vara bra för?!?
DAGENS ÄNGEL är OLA som visade upp en helt ny sida för mig idag. Myshund! (Sussi, Fenix, Anna och Ywonne kommer på en god andraplats.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar