onsdag 15 april 2009

Fostersonen

Okey, gott folk. Tro nu inte att jag har glömt Fenix för så är det verkligen inte! Det här är mest en dokumentation över hans första dygn hemma hos oss. Jag är så imponerad över denna illa hund. Så cool, så trygg i sig själv. Han och Fenix är så himla olika varandra och de kompleterar varann så bra. Ola är mysig att ha i knät, Fenix är goare att krama på. Det är lite mer hund liksom. Inte för att det inte är mycket hund i Ola, det är det verkligen. Jaja, ni fattar vad jag menar. Så, här kommer en liten bilddokumentation av det senaste dygnet:
Första favoritplatsen blev förstås i vardagsrumsfönstret...
...till Karismas förtret! Men man måste faktiskt ha bra utsikt så att man kan se om den riktiga mamma kan tänkas dyka upp utanför!
Efter en stund gick det bra att flytta sig inåt i rummet. Soffryggen blev alltså nästa liggplats. Snart var alla Karismas älsklingsställen avverkade (förutom fåtöljryggen!)
Man blir trött av att prova liggplatser och hälsa på nya syskon...
Godmorgon världen! - Så har man blivit RSMH-hund också. Fast jag får inte dela Fenix titel som föreningens maskot än. Men Fenix säger att det är rätt så soft med kontorsarbete och, jag är beredd att hålla med! Det är inte på alla arbetsplatser det finns en privat hundkliare på golvet. Fast, jag tyckte ju mer om att ligga i fönstret eller fåtöljen förstås! Golvet kan jag överlåta åt (s)lapphundar! (Ola) - Hälsat på i Hällsvik också, för Emma och Zara skulle baka till cafét. Bullar och kladdkakor för hela slanten! Vi var ute på en promenad vid havet också. Att vada heeeela den långa vägen ut till sandbanken var väl inte det roligaste jag gjort här i livet. Fattar inte alls vad det är Fenix tycker är så jäkla kul med det, men han springer runt som en galning och jagar fåglar ute i vattnet. Tror att han är lite korkad (PUCKO!) som inte fattar att de bara jävlas med honom, måshelvetena! (Ola) Skäret var mer en plats i Olas smak. Att springa lös med Fenix bland berg och sjöbodar, och vara NÄRA vattnet - inte I det! Hehe. Inte nog med att man måste gå i havet, dessutom tvingades han in i duschen efteråt! Passade på att göra en heltvätt när vi ändå duschade av saltvattnet. (Eller ja, vi och vi. Det var väl Ems som gjorde grovjobbet!)

Hrm...asgarv...host host. FÖRLÅT MIG OLA!

Japp. Första dygnet har gått fint som snus och jag är tacksam över att få lära känna detta lilla troll! Fenix och han är redan som syskon - bara katten som inte är riiiktigt nöjd med läget. Inte heller missnöjd dock. Snart blir de världens polare, det lovar jag!

3 kommentarer:

  1. Hahaha vilka underbara söta bilder! Ola är så fin, fast han blev riktigt smutsig vid havet hehe. Han fick duscha två gånger då, jag hade också duschat honom innan du fick honom ;)
    Kände du inte det på den utomordentligt goda lukten?

    Kramar Lina

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att jag var så populär under själva tvättandet men lättare hund att duscha får man nog leta efter ;)
    Jag är så kär i denna lilla krabat =)

    SvaraRadera
  3. Haha, jodå Lina, men det kändes näästan som att han behövde det efter havs"badet". Jag riktigt torterar den stackaren. Nu ligger han här och har slocknat helt efter dagens bravader =)
    Och Emma, ja det är jag också. Går det att vara annat?!

    SvaraRadera