lördag 18 april 2009

Prinsarna (och en prinsessa)

Idag blir det lite text och mycket foto.
Liksom igår var jag, Fenix och Ola uppe i Slättadamm för att inskola den lille idag. Och liksom igår fick jag hoppa in i köket då och då i alla fall. Inte för att jag hade något emot det - för jäkla trist att bara sitta där i 4 timmar...! Ok, det skulle aldrig hända om de så band fast mig i stolen. Förra sommaren tog ett par av kunderna tiden då jag satte mig ner, och för att visa dem att jag faktiskt KUNDE satt jag ner i hela 2 minuter ibland! (Fast bara ibland!) Idag lyckades jag dock sitta vääldigt länge! Kan ju bero på det utomordentligt trevliga sällskapet; först goaste Mejan (fast, då blev jag tvungen att åka iväg till ÖB och akutköpa ny elvisp) och sedan favorit-Örebroarna. Det är roligt, de är kända som det däruppe. När jag sa att V och T skulle komma upp tittade stammisarna på mig och sa "Vem?". Jag svarade Örebroarna och då kom det ett "Ahaaa" från allihopa!

Sluttjötat. Här kommer foton från senaste dygnet. Titta och njut (det gör jag)!

Vem kan lista ut vad som är vad på den här pälsbollen?
Karisma har en förmåga att somna på datorn så fort man vänder ryggen till...
Jag tokdiggar den ät-stilen!
Tog en härlig promenad i Hällsvik efter caféet.
En lycklig Fenix. Att springa i berg tillhör definitivt favoritsysselsättningarna!
Min prins!
Ola gillar också bergen.
Är man snygg så är man, så det så! Fenix tog sig som vanligt en tur ut till sandbanken för att jaga fiskmåsar... ...medans Ola var mer än nöjd med att sitta i tryggt förvar på en sten vid sidan av. Tjohooo, full rulle kanelbulle!
Japp, det var nog nästan allt för idag. Fick en citatbok av T och V idag (Tack snälla!) så jag kan ju inte annat än att skriva ner ett. Vissa blir glada för dyra, fina saker och andra för en begagnad bok, så är det bara. Jag gillar såna spontanpresenter som man får/ger för att det bara känns rätt liksom. Jag hatar därmot all födelsedags- och julklappshysteri! Fast vid närmare eftertanke är jag nog rätt så fast i den själv. Jag tycker dock mer om att ge än att få.
Dagens citat:
"Det kan nästan sägas vara en regel i livet att när en dörr stängs för oss, så öppnas en annan. Oturen är bara den, att vi ofta inte ser den öppnade dörren lika lätt som den stängda."
/Ur Christian Science Monitor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar