måndag 13 april 2009

Nervös

Okej, jag erkänner. Jag är skitnervös. Imorgon kommer Ola och jag är rädd att han inte ska trivas, att han ska hata mig och/eller bara längta hem. Jag ser honom som en fosterson - han är inte min egen men jag kommer älska honom som en sådan!

Dagen har varit lååång. Det var segt i caféet, inte så mycket kunder men ändå en himla bra dagskassa. Konstigt, kändes inte alls som att det var så mycket. Nu i veckan är jag ju ledig därifrån. Eller ja, ledig kanske inte är rätt ord. På torsdag ska jag ju göra inköpen på morgonen och sen öppna däruppe, resten av helgen vet jag inte riktigt. Men jag ska inte stå i cafét i alla fall...så mycket. Det ska bli inskolning för O nämligen. Och en riktig utmaning för mig att sitta på utsidan och göra ingenting =S Jag är inte direkt känd för det där...!

Varit i Hällsvik ikväll. (Nästan) hela familjen Elfvelin var ute på promenad - helt otroligt! Har nog aldrig hänt i världshistorien, tror jag. Förutom möjligtvis när vi var på semester och vi var en sisådär tre skitar höga...

Men, nu var i alla fall mamma, pappa, Johan, Daniel, jag, Adelia och Fenix ute och traskade. Fenix fick bada en stund. Hans nya favoritsysselsättning är att leta godis på botten. Och det mesta annat som kan tänkas finnas där! Han sticker ner hela huvudet under ytan som en struts i sanden. Ser helknäpp ut. (Men så är han ju det också...!)

Imorgon ska jag sova LÄNGE! Fast, det kommer jag väl inte göra ändå. Men jag behöver inte ställa nån klocka i alla fall och gå upp nån speciell tid. Gött värre! Är galet trött, som vanligt!

Vill inte skriva några dagens änglar idag av den enkla anledningen att de allra flesta har varit änglar idag. Vissa dagar är det bara så, att man inte träffar på någon alls som man tycker illa/mindre bra om eller som behandlar en sämre, allt liksom bara flyter på med omgivningen (observera, med omgivningen) Det andra "dagens" kommer däremot här:

DAGENS CITAT

"Jag vägleds av förnuftet och inspireras av känslan."

/Bertrand Russel

2 kommentarer:

  1. Inte oroa... i början är det ovant.. kanske lite konstigt.. men han kommer inte hata dig.. han kommer älska dig. det kommer gå bra.. det känner jag hela vägen ut i svanstippen!
    Han är fin den där olan.. väldigt speciell ser det ut som.. på sitt eget sätt.. som du skrev så är det nog lite av en katt-ola!

    Du är stark och seg och envis! Det faller dig i fatet! Ola kommer nog tycka att allt är lite skumt.. och karisma och fenix och du med..

    Men sen så faller det till rätta!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack underbara V! Jag försöker lita på dina svanstippar!

    SvaraRadera