söndag 5 april 2009

Mys på Café Slätta

Igår var det storstädning på gång. Klockan 12.00 träffades jag, Ywonne, Tovan, Ems, Fenix och LukasCafé Slätta för att göra ett riktigt röj innan säsongsöppningen på torsdag. Vi funderade på om vårt lilla fik inte var ett fall för "Rent hus" snarare än ett gäng ideella amatörsanerare! När man satt där med solen i ryggen och kaffekoppen i handen och tjötade med de älskade stammisarna som kom förbi kunde man inte annat än att längta till sommaren! JAG, av alla människor på jorden! Hösten är ju annars min favoritårstid, efter vår och vinter, men sommaren kommer absolut SIST. Jag tycker om stora tröjor och tjocka jackor, inte värme och bad. Ändå, Café Slätta gör sommaren värd värmen, tack vare alla goa kunder, glad atmosfär, omtänksamhet, hundfolk och inte minst underbara medarbetare! Alltså, som ni säkert redan listat ut tog städningen ett antal timmar att genomföra. Vid 19-tiden gav vi upp för dagen och Ywonne och Lukas traskade hemåt. Vi andra hade betämt oss för att hänga på Tomas och Veronicas förslag om grillning. Baxel dök upp efter Häcken-matchen, Tomas och Veronica efter handling och även Bengan kom förbi med cykeln Pia. Mmmm, grillad majskolv + zuccini blev det för min del, gott gott! Hur mysig kväll som helst, var det! Efter nästan en 12-timmarsdag på caféet packade vi ihop oss och begav oss hemåt. Efter att ha värmt upp mig i ett bad och tjötat lite i telefon somnade jag som ett lamadjur framför "Vänner" redan vid 1-tiden.
GÅRDAGENS ÄNGLAR är samtliga som var med hela eller delar av dagen Slättas. Ni är underbara allihopa, det var längesen jag skrattade så mycket! Tack till er alla, och ett extra tack till Tomas och Veronica som bjöd på maten och gjorde kvällen extra rolig för alla oss andra. Örebro har gått miste om 2 änglar! Vi lovar att bjuda igen! Vi lär ha en låång sommar framför oss med massor av trevliga, mysiga kvällar som denna. Är ni med på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar