söndag 12 april 2009

"Hundjobb"

Usch, vilket hundjobb jag råkade ut för ikväll! Emma och jag var ute och gick med Fenix och rätt som det var dök han upp med en illavarslande stank! Vad är det med hundar och att gnida in sig i bajs??? Det blev till att storskura hela hunden när vi kom hem, vilket inte är helt lätt med ett trasigt badkar! (Eller själva duschslangen rättare sagt) Tur att han är lättbadad i alla fall, men det är sällan jag skådat en hund som tycker så synd om sig själv. Inte tyckte han bättre om att jag tog fram tandborsten när han väl hade fått komma upp ur det hemska badkaret. Skulle behöva kamma igenom hela honom ordentligt också, men skjuter på det hela tiden. Ingen av oss tycker direkt om det!
Hehe, dagens utlovade rabarberpaj blev totalmisslyckad - enligt mig. Sur och äcklig! Men, trots varningar, skulle folk likförbannat äta av den och envisas med att hävda att den var god. Icke, mig lurar de inte. Men jag tog i alla fall inte betalt för den! Imån får det bli något annat...! Annars har vi ju haft vädret på vår sida hela helgen än så länge, och imån ska det tydligen hålla i sig också. Konstigt vore det väl annars med tanke på att vi beställt detta väder redan innan jul! Nån som vill ha sol nån speciell dag så säg till mig nåt halvår innan så ska jag höra med vädergudarna!
DAGENS ÄNGEL är EMMA. Tack underbara för städhjälp, promenadsällskap och mycket mer. Du var sjukt duktigSlättas idag. Imponerad!
Imån går Karismas dröm i uppfyllelse då vi får finbesök av Ola med matte - en hund som troligen vill leka nääästan lika mycket som hon! =) Kan vi ju hoppas i alla fall. Nervöst och roligt. Fy satan vad jag vill och hoppas att allt kommer att gå bra med det här!

Dagens citat

"Far inte fortare fram än dina skyddsänglar kan flyga."

/ okänt ursprung

På tal om "Framtiden - var god dröj" Emsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar