fredag 17 april 2009

Diagnos: Tråkig!

Så ligger jag här ännu en kväll med vovvarna och katten. Jag måste vara något av det tråkigaste en människa bara kan vara. Hemmakväll efter hemmakväll, utan tvåbenta i närheten. Jag bara ORKAR inte! Blir så trött på mig själv! Idag kan jag i och för sig ha liiite förståelse för det. Varit en hyfsat lång period nu som jag sovit alldeles för lite, och imorse var jag uppe tiidigt för att köra mamma och pappa till centralen. De sitter väl just nu på någon uteservering med ett glas vin i Portugal. Fast jag är inte avundsjuk, jag trivs bättre vid min korkek - eller i alla fall hemma i Sverige med mina djur! Och jag skulle aldrig åka TILL sommaren, så länge man kan undvika den.
Dagen har mestadels spenderats i caféet. Egentligen skulle jag ju bara vara där för att inskola Ola, men rätt vad det var stod jag ändå mitt uppe i allt inne i köket eller tog emot de 43 kartongerna med glass när Klings kom eller ja, jag vet inte. Men fullt upp var det i alla fall. Jag är nog rätt bra på att vara närvarande när jag är frånvarande, aktiv när jag ska vara passiv. Och tvärtom!!!
Ola skötte sig hur som helst kanonbra. Riktigt imponerad av honom. Och det var det fler som var. Tur för Fenix att han är som han är, många hade blivit svartsjuka som fan över att helt plötsligt inte vara nummer ett hela tiden. Antar att han känner hur mycket han betyder för alla ändå, han är så trygg i sin roll där uppe! Ola visade lite av sin spänst när han gjorde ett helikopterhopp ur hagen från stillastående, över kompostgallet på höjden. Han tröttnade väl på att vara instängd, men när jag satte in honom igen accepterade han det och stannade kvar. Ända tills Bengt kom och frågade om det var meningen att han skulle ligga på bänken utanför caféet. Då hade han hoppat ut igen för att gå och lägga sig på dynorna. Han är rätt skön, den grabben. Vad är väl en hundfällasfalten när man kan ligga på ett tiotal dynor uppe på en bänk?! Efter stängning åkte Emma och jag runt en sväng på jakt efter diverse grejer på My One, Huveröds och Zoo-kompaniet. Hittade inte mycket av det jag letade efter.
Lämnade av Emma hemma hos henne strax innan kl. 18 och därefter har jag varit hemma och gjort ingenting alls, bortsett från en promenad med hundarna. Nu ligger jag och kollar på Flight Plan. Gillar filmer bäst som jag sett förut, så att jag inte behöver koncentrera mig helt på tv:n hela tiden. Har så svårt att inte göra något annat samtidigt. Blir rastlös! Nån mer som är sån?

2 kommentarer:

  1. Låter skönt.. förutom att du inte var ledig trots att du skulle det... pågrund av att jag är förkyld =( *Skäms*
    Jag mår lite bättre idag... men nu har en alldeles förjävlig hosta kommit igång...

    Jo... som du kanske hade kunnat gissa så är jag exakt likadan när det gäller att titta på film!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Nehehej du Veroinca, det var inte för att du var förkyld, utan mer för att jag är jag! Hur skulle jag kunna sitta där alldeles stilla en hel dag? Hua, hemska tanke!

    KRAM

    SvaraRadera