söndag 1 mars 2009

Glädje-kick

Dagen började väl sådär...vaknade redan kvart över 7. Gick ut och rökte och var till mitt stora förtret inte ensam uppe (och ute). Tror att jag börjar få mammas omtalade hemska morgonhumör - vem orkar vara trevlig vid den tiden?!? Gick och la mig igen, kollade klart på Rain Man som jag somnade till igårkväll (även det ett fenomen jag ärvt av föräldrarna). Om det ännu finns någon själ därute som inte sett denna film så måste jag ju beordra er/dig att göra det. favoritleksak!
Vid kvart över 11 mötte jag föräldrar och lycklig vovve i entrén. Fick mig en glädje-kick av honom som har suttit i hela dagen. Dock vet jag inte vem som är mest i behov av psyk-inläggning - jag eller min helneurotiska moder som får hjärtinfarkt varje gång jag har Fenix okopplad och det kommer en bil typ 876 meter bort...! Hur som helst, fick tränat lite med honom på tennisplanen/parkeringsplatsen bakom Ronald McDonald-huset och sen blev det samma skogsrunda som igår. Syskon-bus i mormors säng
Axel kom upp vid halv 2 eller nåt och stannade ett par timmar. Tackar, bockar och bugar för trevligt kaffe-och-cigg-sällskap. Fick droppet insatt vid halv4 och wohoo, jag har hållit mig vaken! (Observera utropstecknet!) Japp, det var väl dagen i korta drag. Inte mycket mer som händer här än så.

Slapp lapphund

Bilderna idag är "nygamla". Mamma har skickat över från hennes kamera. Filmen när Fenix och jag tränar idag, som egentligen var den hon skulle skicka, får komma en annan dag - den har med andra ord inte nått mottagaren än =) Min mor och datorer, jag och telefonsupport, suck suck suck!

Karisma sover i mamma Zaras knä

DAGENS ÄNGLAR idag är faktiskt i princip alla jag träffat/pratat/sms:at med. Ingen nämnd, ingen glömd... DAGENS CITAT:

1 kommentar:

  1. När jag var liten så läste alltid min mormor en liten godnatt vers eller vad man ska kalla det för. Apropå änglar
    En ängel går runt ditt hus i handen bär han fem förgyllda ljus, nu somnar du jesu namn.

    Jag har inte blivit religiös, men min mormor var lite halvkristen.
    I morgon är det Bt1 igen, larmet har tydligen spårat ur helt.
    Kram på dig.

    SvaraRadera