tisdag 10 mars 2009

Tillbaka till verkligheten

Wohoo, idag fick jag ha läkarsamtal OCH det gick bra OCH han lyssnade på mig OCH jag fick igenom allt jag ville OCH...! Helt otroligt. Innan det hade Per lekt woodo-docka med mig. Det var himla kul faktiskt. Att HAN inte klarade att sätta nåljäveln förrän på tredje försöket. Han tackade för mitt tålamod, jag tackade för en stunds plågning, mobbing och skratt =) Han är underbar!
Dagpermission: Började med att glömma min bok så jag hade inget tidsfördriv på bussen. Kom på att jag glömt be dem låsa min dörr så det fick jag ringa om. Efter ett par hållplatser hamnade jag bredvid en mellanstadieklass med skrikiga "typ-änna-ba"-tjejer. SUCK! Gick av bussen vid Nordstan och fick som alltid världens blodtrycksfall. (Är jn inte det minste trött på dem nu...) Försökte läsa 25:ans busstabell eftersom jag var tvungen att gå på stan en sväng och ändå hinna till bt1 till 16.00. MEN, alla ni gamla människor som klagar på långsynthet, försök att läsa en tidtabell med flimmersyn som myrornas krig på tv! En etta här, en sjua där, en nia där och en tvåa här. Till slut gav jag upp och tänkte istället chansa på att jag för en gångs skull hade tur. Tro det eller ej, mina vänner, men usch, jag var inte alls taggad på att gå i affärer. Skulle köpa present till mamsen bland annat och det enda jag hittade som hon vill ha var en liten vinflaskeöppnare (för jag gjorde sönder hennes idiot-plast-öppnade i Lübeck. Jag kommer ALLTID att hävda att det där inte var mitt fel. (efter mycket slit fick vi upp den satans korken sen i alla fall, om nån undrar.) Som sagt, jag hittade en liten smidig sak. Sen tittade jag på prislappen. Och så tänkte jag att mamma klarar sig nog utan korköppnare ett tag till. 499 :- kostade den! Då borde man ju i alla fall få ett par vinflaskor med på köpet, men icke. Så jag tröttnade och åkte ut till Bt1 istället.
Guuuud, vad det var skönt att komma hem till rsmh-rollen igen. Där är jag inte "telefon-tjejen" som håller sig för sig själv, jag är inte bp/eip-patient, ingenting av det där - jag är jag, bara jag och inget annat. Ett styrelsemöte på 3 timmar sög musten ur oss allihopa. Att jag fortfarande är vaken är ett under. Måste ju ändå lägga in dagens änglar och citat, men det är många änglar idag!
DAGENS ÄNGLAR
  • NICHOLAS för omtänksamt och värmande sms.
  • ELISABET som jag råkade få att gråta idag =) för genuiiiiiiin kram och handvärmare!
  • AXEL för skjuts, telefonsamtal, skratt och mycket mera! (bensinpengar kommer, promise!)
  • TOVE för att jag är så glad att ha dig i styrelsen och för din jätteinsats idag (du vet vad jag menar).
  • PER - helt enkelt bara störtskön. Vet att han bryr sig på riktigt om mig.
  • POSEIDON - GRATTIS till lägenheten Baxel. You needed this!
  • ANNA för allt som stod i dagens mail, för att du också gillar Fröken Svår och ja, allt.

TACK FÖR ATT NI FINNS ALLA MINA ÄNGLAR

DAGENS CITAT

"Den yttersta tragedinär inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad."

/ Martin Luther King

5 kommentarer:

  1. bensin pengar släng dig i väggen. jag är din vän och ingen taxi. vänner ställer upp.
    axel

    SvaraRadera
  2. sant, du är ju så oförskämt rik!!! Jag ska allt stjäla din 289:a och tanka den för dig om du inte passar dig. Knasis-.

    SvaraRadera
  3. Jag ska alltid värma dina händer

    SvaraRadera
  4. jag älskar dig zara, syster yster. ALLTID:)

    SvaraRadera
  5. Det där med flimmersyn och försöka läsa tidtabeller, Jo de är inget lätt. I know!
    Kram från din lilla virriga Therése
    Och du förresten, jag tänker på dig varje dag. Men orken vart tog den vägen? Tror den blåste bort. Så det får enna sluta blåsa så den kommer tillbaka snart! =)

    SvaraRadera