fredag 6 mars 2009

Katt med påssjuka?

Min Karisma har många egenheter. Bland annat så älskar hon att krypa in/ner i påsar av alla de slag. Ibland går det inte så bra... Som den här gången, när hon var hemma hos Tomas och Veronica, och de helt plötsligt hörde ett väldigt prasslande från sovrummet. De öppnade dörren och hittade det här:
Att en katt överhuvudtaget lyckas trassla in sig i ett påshandtag och fastna är väl roligt i sig, men den här gången tror jag ändå att hon försökte förmedla något. Titta igen, kolla noga vad det är för påse:
Just ja, Prickig Katt. Karisma vill inte vara randig längre. Inte heller ville hon fortsätta sitta fast i påsen, men de tvåbenta var inte till någon större hjälp. Istället för att hjälpa den nödställda loss plockade de fram kameror (och tacksam är jag för det!) Till slut kom hon i alla fall loss, lill-Satan. =)

Nog om det. Igår var en blogglös dag. Jag fick min nästan-hela-dagen-dag med mamsen och - såklart - backgammon-spelande. Vem tror ni tog hem segern? Moi!

På kvällen blev det dags för kursstart och Fenix och jag satte fötter och tassar på den smått vattenfyllda gräsplanen. Äntligen rallylydnad! De första följsamhetsövningarna var inga som helst problem med, men när det skulle börjas gå lite småbanor tyckte Fenix att det var mer intressant att nosa i backen än att samarbeta med morsan. Fick dock några värdefulla tips så nu är det bara att jobba på. Kan ju inte heller förneka att jag (och HAN) känner att vi inte jobbat ihop så mycket på nästan en månad.

GÅRDAGENS ÄNGLAR: ÅSA för ett värmande mail.

"KAJSA KRUTRÖK" för att det var så himla mysigt att prata med henne igår - see you tomorrow!

MAMMA för en supermysig dag!

och såklart

FENIX på alla sätt och vis!

Gårdagens citat kommer här:

"Underskatta inte värdet av att göra ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra."

/Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar