måndag 2 mars 2009

Totalvändning

Dags för dagens uppdatering. Kl 14 var det tänkt att vi skulle ha ett sk vårdplaneringsmöte (eller samverkansmöte) men det blev inställt pga att min kontaktperson på avd var sjukskriven och även läkaren var borta idag. Totaltaggad socialsekreterare och mörkrädd kontaktperson kommer ändå upp och hälsar på. Istället för vårdplanering blir det massor av tjöt, rökpauser, tjöt och läxläsning för Sussis del när Anna hade gått. Vi kom i alla fall fram till ett recept till total återhämtning. För att jag ska må bra (och alla andra också) ska jag: 1. Sträcka på mig (Anna-förslag/order) 2. Kamma mig (Sussi-order) 3. Använda foundation (Anna...) 4. Kolla på Mia och Klara (Anna...) 5. Skaffa ett jobb (Sussi...) Japp, det ska väl gå att ordna. Sträcka på mig kan jag nog, kamma mig - check - foundation tror jag till och med att jag har med mig i väskan här, Mia och Klara - TACK ANNA, fick låna dvd:n m säsong 1. Ok, nu återstår alltså bara den där sista lilla detaljen - att skaffa ett jobb! Funderar dock på att överta vår kära Nassir's jobb, för jag tror inte att jag skulle kunna göra det sämre än han gör! (Snart kan jag till och med sätta dropp och ta blodprover - studerat noga!) När Anna ska gå ska Nassir släppa ut henne, och hon försöker samtala med honom. Observera, SAMtala, en kort konversation. För en normal människa är det inga större problem att förstå tydliga fakta som sägs öga mot öga, men för den art av utomjordingar som Nassir tillhör är detta myyyycket avancerat. Fakta ska skrivas på papper! Till sluuuuut, efter många om och men, kom de fram till att det var dokumenterat och ska följas. I entrén stod ett frågetecken (Sussi) och ett utropstecken (jag) och bevittnade detta försök till samtal. Måste säga Anna, bra kämpat! Ingen hade gjort det bättre. Jag har väl dessutom nämnt att han gått vår RSMH-utbildning om bemötande, återhämtning och brukarinflytande? Japp, Sus och jag gick ut och tog en cigg, suckandes, där hennes frågetecken började rätas ut till utropstecken: Ja, det finns såna "människor", de är väldigt sällsynta, men de finns!
DAGENS ÄNGLAR
ÄNGEL NR 1: SUSSI - I love you! Vad vore livet utan dina skratt och "Vickan för fan"-dokument. Håller tummarna för Molly imån och ber till alla högre makter.
ÄNGEL NR 2: ANNA för Mia och Klara, såklart. Och för att du kom hit med din humor och... knasighet...Hittar inget bättre ord att beskriva det som är så härligt med dig!
ÄNGEL NR 3: MAMMA för att du tog upp och satte ord på att du också saknar mormor, att det inte bara är jag som känner tomheten. Jag älskar dig!
ÄNGEL NR 4: EMMA - du bara är! Ännu en gång har du tagit gruppen själv och erövrat larmet =) Du är fantastisk, jag är så stolt över dig, gumman!
DAGENS CITAT:
"Känslor är varken rätt eller fel - de bara är tills de inte är längre."
/Bernt Eriksson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar