söndag 1 mars 2009

Glömde det roligaste

Okey, senil som jag är glömde jag ju att skriva om de två roligaste händelserna på hela dygnet. Börjar med den minst roliga: Axel och jag sitter och pratar i rummet och våra telefoner ringer precis samtidigt. Axel tror i sitt allmänförvirrade tillstånd att det är han som ringt upp mig "eftersom telefonerna ringer exakt samtidigt" (men snälla Axel, varför ringer det då i din telefon också?! Hmm...kanske inte helt ska idiotförklara dig för jag kom nyss på det själv.) Hur som helst, rum 5 på avd.365 var just då centrum för datorsupport, då Bengt ville ha hjälp av Axel (???) och mamma ville ha hjälp av mig. Sammanträffande?! Öde?!
Det allra roligaste var ändå igår kväll. Nassir (som ni ju vid det här laget vet att jag har väääldigt höga tankar om) jobbade natt. Jag hade somnat framför datorn, när Nassir stormade in genom dörren och väckte mig med ett högt "Zara!" - för att ge mig min insomningsmedicin ! ! ! Fler än jag som ser ironin i det hela?!
Och så kom jag på en grej till. Jag vill visst nämna alla dagens änglar, fast det är en hel drös så jag skriver inget om var och en idag: FENIX, MAMMA, PAPPA, AXEL, KAJSA KRUTRÖK, ADELIA, VERONICA, ELISABET, PER, "TANT LENA"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar