tisdag 24 mars 2009

Löpande jamare

Dagens insikt: För en vecka sedan hade jag inga som helst problem med att hitta "vettiga" skrivvärda saker att blogga om. Då var jag instängd dygnet runt, sov större delen av dygnet och knappt umgicks med en enda själ. Nu däremot, när jag är tillbaka i det vanliga dygnet, igång största delen av tiden och träffar massor av vettiga folk, så har jag jättesvårt att hitta något intressant att skriva om. Konstigt, inte sant?! En teori är att jag numera i större utsträckning väljer vilka jag umgås med. När jag slipper de riktiga rötäggen missar jag ju också en massa (i efterhand) komiska situationer. Vad vet jag...?!
Var har då denna dag tagit vägen? Förmiddagen försvann i min säng...återigen - hur kan jag vara så vansinnigt tröööött?? Kom inte iväg till Bt1 förrän vid 1-tiden. Blev lite tjöt med Elisabet, Mina och Axel, liiite jobb (alldeles för lite!), rensande på kontoret mm. tills klockan blev 16.50 och jag skulle gå för att möta Emma och gå en sväng med vovven. Veronica ringde strax efter att jag kom ut genom dörrarna och ville ha promenadsällskap, så hon och Tomas hämtade upp Fenix och kidnappade honom för en mycket uppskattad (av både F och mig!) promenad längs Torslandas kust, Tack snälla! Emma och jag gjorde klart förberedelserna som jag hade börjat med och var klara ganska lagom till kl. 18 när vår grupp (RESPEKT!) startar. Två av fem hade lämnat återbud, och ytterligare två uteblev. Med andra ord var vi två gruppledare och en deltagare, så istället för det bestämda temat och framarbetade övningarna blev det kortspel och fika. Mycket mysigt men ändå tråkigt när det inte blir som man tänkt. Vi satt ändå kvar och spelade och tjötade tills tiden var ute, och ca. kvart i 9 lämnade vi byggnaden och åkte mot Wiesel för att hämta upp Fenix hos T och V. Väl framme på parkeringen ringde jag för att kolla så de verkligen kommit hem efter sitt runtirrande i Torslanda, men icke...! De satt hemma hos mina föräldrar och fikade så Emma och jag styrde mot Hällsvik. Blev kvar där till halv12. Nu är jag hemkommen och väntar på att T och V ska komma förbi och lämna lite grejer de hade kvar hemma från när Karisma var hos dem.
På tal om Karisma föresten, hon löper igen. MÅSTE komma iväg och sterilisera henne SNART! Visserligen skriker hon inte, som många andra gör, så att hon stör grannarna, men hon stör MIG med sitt konstanta mrrrr-miiiaaaaao-krrr-krrrrrrrr-maaaa-mrr-krrrr-oooaaaaoooo. SUCK! Nån tusenlapp till som flyger iväg...nice. Det är förvisso en väntad utgift, men inte mindre smärtsam för det!
Fast jag har faktiskt EN rolig sak att blogga om idag, men eftersom jag inte kan lägga in foton härifrån får det komma (förhoppningsvis) imorgon istället. Jag har inte heller glömt valpbilderna, promise!

DAGENS ÄNGLAR

  • TOMAS & VERONICA för Fenix-kidnappningen, många goa skratt mm mm i all evinnerlighet... Har saknat er såå mycket!
  • AXEL för solregn och post-it's osv. Kram kram!

DAGENS CITAT

"Det var pricken över isberget!"

/okänt sportkommentator-citat

1 kommentar:

  1. Oooh, ett livstecken. Happyhappy! :)
    Absolut ses nån dag!! Denna veckan e nog full dock, kanske kan torsdag beroende på om jag ska träna eller inte. Annars kan vi la boka en kväll nästa vecka??
    Visst får du använda citatet :P Visst e de bra?? :D
    Puss å kraam

    SvaraRadera