söndag 15 mars 2009

Skilda världar

Kastats mellan avdelningens noll-stimulans och utevärldens normalliv med människor och djur överallt. Kastats var väl kanske att ta i, fast jo, det känns nästan så. Ett steg - insidan eller utsidan. Av eller . När dörrarna låser sig bakom mig slår jag av, blir visserligen rätt så artig och tålmodig, men tyst och tillbakadragen (JO, det är sant!) Blir "telefontjejen". Det är så det ser ut för mig i denna parallella tysta värld, här står tiden stilla och jag är fortfarande i februari. Där ute är allting som vanligt, och när jag kliver dit är jag "på" med ens. Hundpromenader, gos med katten, RSMH och Bt1, vänner och kontaktpersoner. Mindre telefon, fler ansikten live. Skratt och leenden, prat och diskussioner Ett litet steg, över en liten tröskel tar dig till ett land bortom horisonten, vill jag lova. Ett himmelrike? Knappast. Ibland mer likt ett helvete, men mest av allt ett ingenting. Ett "ingenting" som finns en nyckelknippa bort från omvärlden.
Ja, det var väl det jag hade på hjärtat idag. Det blir så tydliga gränser. Igår satt jag tyst på rummet mellan klockan 8 och 12.30. Därefter var det shopping, katt-kalas, långpromenad, bloggande, mer promenad, melodifestival, äpplepaj och folk, hem till katten och kela tills somna framför tv:n en bit in på natten. Idag var det upp, upp och iväg. Ganska ordagrant =) Väcktes av min Mr Pälsboll kvart i 8 då han tyckte att det var dags för morgonpromenaden. Hämtad och körd kl. 11 via Willys och Emsan till Bt1, RSMH-öppet och mer folk och tjöt, kortspel och dator, kaffe och cola (för lite extra nikotin och koffein får säkert mina händer att skaka mindre!), promenad med Emma, hämtad och körd igen, in till...till ingenting alls! Kontrasten är som svart mot vitt!
DAGENS ÄNGLAR
  • EMMA går faktiskt före Fenix idag (även om det egentligen inte finns någon inbördes ordning här). Min underbara goa Ems, vad jag har saknat dig! Och kom ihåg, du är bara utlånad! Jag behöver gå i Emma-skolan...!
  • FENIX har varit extremt lydig idag - tro det eller ej. Har nog aldrig haft en mer lyhörd hund och ser fram emot rallyn på torsdag. Något som håller i, tro? Han är också ängel för att han är den klokaste hund jag någonsin träffat och han talar så tydligt med sina ögon, han förstår allting så väl, även om han inte ska behöva förstå!
  • KARISMA - Jaa, det är bara att konstatera. Jag har världens goaste katt (eller snarare en hund förklädd till katt!). Och inte är hon långsint heller, det är annars min tidigare erfarenhet av hur en katt "ska vara", ännu ett tecken på att hon egentligen är hund.
  • RSMH-Näckrosen - Jag måste få ge en ängel-utmärkelse till hela föreningen, till oss! Dessa underbart goa, ödmjuka och omtänksamma människorna. Jag tror att vi måste påminna oss själva litegrann om att vi spelar roll, både för varandra och för andra, som organisation och som individer. Att komma till Näckrosen är som att komma hem.

    DAGENS CITAT:

"Att vara djupt älskad av någon ger dig styrka, men att älska någon djupt ger dig mod."

/Lao Zi

Dags för MIA OCH KLARA =) !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar