söndag 8 mars 2009

telefon-tjejen

Japp, jag har lyckats! Vid tidigare tillfällen då jag varit inlagd har jag varit den mest sociala, den/en av dem som samlat ihop andra, hyrt film etc. En av dem som sätter smek/öknamn på andra patienter. Men den här gången, mina vänner, är det annorlunda. JAG har blivit den som fått ett namn av "en av dem". Jag är telefontjejen! Måste faktiskt säga att jag är lite stolt över att vara en ensamvarg här, jag är inte här för att skaffa ytliga "vänner" som man kommer jättebra överens med innanför lås och bom, men väl på utsidan har man ingenting alls gemensamt. När man har tröttnat på att prata skit om vårdare, telefontjejer mm. Jag är inte "en av dem"!
Idag har jag haft finbesök =) Emma har varit här större delen av dagen. Vi var ute en KORT sväng i regnet, sen har vi mest tjötat tror jag...var tog tiden vägen? Veronica och Tomas kom förbi en liten stund vid kvart över 7 ungefär, tills besökstiden tog slut - mest för att reta Nassir (eller Nasse som vi numera kallar honom). Och det gick ganska bra. Han blir grinigare än vanligt bara av att se mig eller Veronica, och båda två på en gång kan han inte alls hantera. Han ser väl mig i kvadrat antar jag, eftersom vi är en person själsligt men med två kroppar. Måste vara mardröm för honom! Fast, jag måste säga att han är ruskigt oprofessionell. Jag har inget ansvar att hälsa på eller ens vara artig mot honom - därmed inte sagt att jag får bete mig hur som helst. Men han har faktiskt ett ansvar där. Ända är det jag som säger hej (väldigt sällan nu dock) och han som nickar knappt nämnbart och biter ihop. Eller så är det bara det att "hejet" fastnar i mustaschen. Vad vet jag... Hur som helst, har varit helvirrig idag och ramlat in på andra spår mer än vanligt! Förvirring är för övrigt en av biverkningarna till Anafranilet, får jag räkna med det är jag uppe i 14. Kommer till det snart. Fast, jag vet inte om jag är mer förvirrad nu än i vanliga fall? Hmm...på tal om?! Och på tal om själsfränder, idag kom vi på att vi till och med har uppfödare till våra djur som liknar varandra med massuppfödning, kaos mm. Och båda är vi helt fast vid dem också! Sjukt...! Sannolikheten är en på miljonen - om ens det.En grej till jag har hunnit med idag, förutom att få dropp så att även överarmen är halvpajad på vänstersidan nu, har jag googlat på Anafranils biverkningar. Det är rätt många det. 31 stycken tror jag närmare bestämt att det var, och det var enbart de vanliga (alltså mer en 1 av 100). Av dessa 31 har jag bara 13 (eller möjligtvis 14 då) olika biverkningar..."bara". Kan ju säga direkt att jag INTE ska fortsätta med den medicinen när droppet är slut, inte en chans!
DAGENS ÄNGLAR:
  • EMMA för mysigt sällskap som alltid. Har saknat dig!
  • VERONICA & TOMAS som var så gulliga och tänkte på mig när de var på scrapbook-mässan. Hade så gärna velat gå med! Men jag fick en hel maaaassa grejer av dem. (Fast jag borde fått betala dem! Morr!)
  • SUSSI - du är helt från Mölndal, men du är störtskön! Greatest hönsmamman ever!
  • GRETHE för ett värmande mail. Tack!

DAGENS CITAT "Ålderdom existerar inte. Det finns människor som är mindre unga än andra, det är allt."

/Simone de Beauvoir

Jag har min alldeles egen tolkning av detta citat. Det är ni också fria att ha! (kommentera gärna hur ni tolkar...)

Vill även be om ursäkt för det bild-lösa inlägget!

1 kommentar:

  1. Jag har funderat(sådant gör väll inte jag) Vill du ha besök? Säg till när du orkar, kann o vill. Eller klarar du mej bara i måtliga docer?

    SvaraRadera