måndag 16 mars 2009

Ingen rök utan eld!

Idag blir inget långt inlägg, bara lite uppdatering. Imorgon, mina damer och herrar, kommer jag hem för gott. Förhoppningsvis. Utskrivning och hem till Biskopsgården med vovve och kisse. Hääärligt! Ni anar inte hur mycket jag saknar min säng! Framförallt efter att ha tillbringat en natt i den i helgen. Dagen har väl segat sig fram lite som vanligt idag. Läkarsamtal på förmiddagen, kort promenad och mys-besök på eftermiddagen. Konstigt att just de timmarna med trevligt sällskap går så fort... Imån kväll ska Emsan och jag ut och fira friheten =) Undrar om vi inte skulle ha nån ceremoni också, en liten ritual där man eldar upp nycklar eller så?! Eller, kanske sno med en sån där riiiktigt ful sjukhus-nattskjorta och bränna! Den idén gillar jag skarpt! Jag gillar föresten det mesta skarpt som innebär att man eldar upp saker. På tal om det har jag försökt få komma till MG och testa hur flamsäkra gardinerna där egentligen är, men det verkar inte gå vägen. Förstår inte detta, experiment skadar väl aldrig. Okey, ibland då; Ingen rök utan eld!
Adelia och jag är grannar för tillfället. Hon ligger på Drottning Silvias sedan i lördags (tillsammans med Daniel och Johanna så klart). Hon har fått RS-virus (heter det så?) och behöver hjälp för att andas. Skruttan! Nu har hon väl snart fått sin beskärda del kan man tycka! Håller tummarna för att det ska vända nu så att de kan få komma hem snart igen.
Nu börjar det bli mycket att komma ikapp med vad gäller RSMH, känner jag. De här fem veckornas "semester" (eller kompledigt kanske!) har samlat på sig mängder av saker att ta tag i även om jag har gjort lite smågrejer då och då härifrån, samt möte förra veckan och söndagsöppet igår. Dessutom har jag samlat på mig massor av nya erfarenheter av vilka en del ska dokumenteras för att förhoppningsvis kunna påverka och bidra till en förändring av vården i framtiden. Det är fördelen med att ha en brukarorganisation som håller en bakom ryggen! Så, imån hinner jag inget RSMH alls, men på onsdag blir det rivstart. Måste få gjort en del nere på kontoret och på eftermiddagen är det Brukarråd här på Östra. Hmm, folk pratar om nån "balans", någon som kan förklara det ordet? =) Nej, jag älskar att ha saker att göra hela tiden, that's me!
DAGENS ÄNGLAR
  • EMMA för allt. Love you, raring! Jätteroligt med lappis-tänket också, vi ska allt hitta den finaste, goaste lilla tik till dig så småningom.
  • ADELIA som är så duktig och kämpar på. Lilla dockan min!
  • ELISABET för att...jag vet inte. Det bara ÄR så, idag (liksom alla andra dagar då hon inte är Madam Sadam) är hon en ängel, helt enkelt!

    DAGENS CITAT "Att vara uttråkad är att tillåta sig att hänga i luften ett tag." /Patricia Tudor-Sandahl

    Och som vanligt när jag bara ska skriva liteså blir det såhär...

2 kommentarer:

  1. Älsk<3 härligt att du får komma hem!!! ring mig någon dag.... puss och kram

    SvaraRadera
  2. Lilla skrutt, sitter här på kontoret o tänker på hur gullig du är.
    Jag har sagt att du inte ska elda.
    Gräv ner i jorden istället, och lägg en stor sten på.
    Aja baja inte elda.
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera