söndag 29 mars 2009

VAK och i-landsproblem

Idag har mamma varit hemma hos mig med VAK (vård av katt) medans jag varit på Bt1. Bakat pajer, tjötat, kollat in Tovans ängel-kort mm. Fem timmar gick rätt fort.
DAGENS ÄNGLAR:
  • MAMMA som inte bara vakar över min lilla sjukling, utan också städar varenda milimeter av min lägenhet, diskar, tömmer askkoppar, allt, medans hon är ensam här! Och såklart för trevligt promenadsällskap och bästa back-gammonmotståndaren ever!
  • KARISMA, min lilla going. Inte f-n är hon stilla många sekunder, men det är allt rätt skönt att se att hon inte har ont. Gångstilen med tratten på är inte heller att leka med - Hakuna matata! (Som när Simba & co går över stocken och sjunger, ni vet...)
  • FENIX som är alla dagars ängel! Finns inte någon jag älskar mer på denna jord!
  • SUSSI, knäpp tant! =) I love you!
    När jag kom innanför dörren i eftermiddags möttes jag av en skinande ren lägenhet. Anna hade rätt, om man väntar tillräckligt länge blir det städat till slut =) Hon är allt bra klok hon! Och mamman är bra snäll hon!

Blev en promenad i Svarte Mosse och lite back-gammonspelande (som vanligt!) innan jag körde mamsen hem, kidnappade bilen och åkte hem till lillkissen. Lär bli en lååång vecka det här, inte van att vara hemma större delen av dygnet! Dessutom var det bara ett gammalt avsnitt av Mäklarna som gick ikväll. Trodde att det var nya avsnitt som skulle gå nu och hade ju sett fram emot det ju! I lööööööv them! Men icke... Är det där ett i-landsproblem kanske?!?

Mycket mer än det där har inte hänt idag...heller! Har sträckt mig i benet och är kär i en hund jag inte ens träffat. Önskar att det bara kunde dimpa ner en lösning från himlen så att Fenix, Karisma och jag kunde adoptera denna fantastiska lilla kines-vovve (powder puff). Största problemet är att jag inte har någon hundvakt som vill/kan ta hand om 2 goingar samtidigt när det behövs. Suck.

DAGENS CITAT

"Den som står med båda fötterna på jorden rör sig inte."

/ Tor Åge Bringvaerd

1 kommentar:

  1. Jag vill ta hand om 2 goingar samtidigt =D

    Kram/Emma

    SvaraRadera